Aneta Cieślicka, która była gościem "Studio Reduta", w którym rozmawialiśmy m.in. o problemie wyjazdów w czasie ferii zimowych. Jak mówi powiatowy rzecznik prawo konsumentów, wiele osób już zapomniało, ale nie obowiązują obecnie przepisy chroniące konsumentów w okresie COVID'19. Konsekwencją tego stanu rzeczy jest fakt, że jeśli zachorujemy na koronawirusa lub trafimy na kwarantannę, a wpłaciliśmy zaliczkę na wycieczkę lub opłaciliśmy hotel, nie będzie nam przysługiwał automatyczny zwrot pieniędzy. Więcej, co do zasady nie otrzymamy nawet złotówki zwrotu. Warto sprawdzać ogólne warunki, pod którymi zawieramy umowy w okresie pandemii bez ochrony konsumentów, bo może to bardzo pokrzyżować nasze plany urlopowe.
Z Anetą Cieślicką rozmawiamy także o płaceniu za przedłużanie gwarancji. Polacy kupują dużo sprzęty AGD, RTV oraz komputerów, a sprzedawcy oferują im tak zwaną gwarancję przedłużoną. - Uważajmy! - apeluje rzeczniczka. Gwarancja nie jest bowiem w większości przypadków przedłużana, za to konsument wykupuje ubezpieczenie na określonych warunkach, nie zawsze korzystnych. Więcej w materiale wideo.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.