Overcast Clouds

12°C

Kołobrzeg

27 kwietnia 2024    |    Imieniny: Felicja, Teofil, Zyta
27 kwietnia 2024    
    Imieniny: Felicja, Teofil, Zyta

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Cieślicka radzi : Gdy kurier „ucieka”…

Od wielu lat konsumenci zadają mi pytanie, dlaczego kurier nie zaczeka, aż rozpakuję paczkę i sprawdzę, czy wszystko z przesyłką jest w porządku? Pytanie ważne i uzasadnione. Wiele osób zamawia w sklepach internetowych produkty o dużych gabarytach, wartościowe i takie, które po prostu w trakcie przesyłki mogą ulec uszkodzeniu ze względu na swoje właściwości. Pytanie powyższe powinno więc być zadane przed zawarciem umowy sprzedaży i przed zamówieniem usługi kurierskiej. Konsument powinien więc przeczytać warunki umowy sprzedaży sklepu internetowego w zakresie opcji dostawy.  Bardzo często sprzedawcy internetowi wskazują tylko jedną formę dostawy –  najtańszą – która nie obejmuje możliwości sprawdzenia przesyłki przy kurierze.  Zdarza się, że w regulaminie sklepu lub w zakładce dotyczącej form i kosztów transportu, jest możliwość wyboru przez kupującego dodatkowej opcji obejmującej rozpakowanie paczki przy przewoźniku. Najczęściej wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Czy warto skorzystać z takiej opcji i wybrać sprzedawcę, który umożliwia sprawdzenie przesyłki przy odbiorze – odpowiedz wydaje się oczywista...

Jeżeli jednak nie było możliwości skorzystania z takiej formy sprawdzenia przesyłki przy kurierze, a produkt po rozpakowaniu okazał się uszkodzony, to zawsze konsument ma prawo zgłosić reklamację. Reklamację towaru konsument powinien niezwłocznie zgłosić do sprzedawcy, jeżeli opakowanie z zewnątrz w chwili dostarczenia nie było uszkodzone.

Przypomnę, że w chwili dostarczania produktu konsument ma obowiązek sprawdzić w obecności kuriera stan  opakowania, to znaczy, czy przesyłka z zewnątrz nie jest uszkodzona. W takiej sytuacji należy od razu zażądać od kuriera spisania protokołu reklamacji usługi kurierskiej z powodu uszkodzenia przesyłki.

Wydaje się, że są to oczywiste spostrzeżenia i rady, ale niestety, bardzo często już na etapie odbioru przesyłki pojawiają się problemu z udowodnieniem momentu powstania szkody i ustalenia podmiotu odpowiedzialnego.

Z usług firm kurierskich korzystamy również, gdy chcemy nadać przesyłkę i jednocześnie skorzystać z opcji „za pobraniem”. Przy wyborze takiej opcji ważne jest sprawdzenie w regulaminie firmy kurierskiej, jaki zastrzega sobie termin przekazania pobranych środków. Zdarzają się przewoźnicy, którzy w swoich regulaminach określają termin wydania pobranych kwot w terminie do 30 dni roboczych. Oznacza to, że konsument wybierając takiego przewoźnika wyraża zgodę na oczekiwanie ponad miesiąc na swoje pieniądze.

Aneta Cieślicka
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kołobrzegu

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama