Na posiedzeniu Komisji Komunalnej, radni zajęli się propozycją przedsięwzięć, które miałyby być zrealizowane w kolejnych latach.
Na ostatniej sesji Rady Miasta radni spierali się w związku z projektem uchwały o przystąpieniu do porozumienia jednostek samorządu terytorialnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Porozumienie to zakłada, że część zadań zostanie delegowanych na poziom niższy, niż regionalny, którym zarządza Urząd Marszałkowski. Dzięki ZIT, będzie możliwe wspólne realizowanie przedsięwzięć zarówno z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego jak i Europejskiego Funduszu Społecznego.
Problem jak zwykle polega na komunikacji, zwłaszcza z marszałkiem województwa. Urzędnicy wskazywali na pewne bariery, które powstały w założeniach na kolejną perspektywę finansową, która kompletnie pomija turystyczny charakter regionu. Doszło do paradoksu, w wyniku którego będziemy realizować projekty chroniące nasz region przed turystami, choć jak zaznaczali pracownicy magistratu, w ten sposób da się zrealizować kołobrzeskie projekty, ale będzie to dość karkołomne.
A co chce zrealizować Kołobrzeg? Lista została zrealizowana już dawno i miasto miało na nią... tydzień. W ramach propozycji wpisano wiele projektów:
- budowa całorocznego centrum turystycznego z kompleksem rozrywkowym przeznaczonym dla dzieci
- budowa bulwaru wydmowego pomiędzy ośrodkiem Bałtyk a Morskim Okiem
- przedłużenie deptaku od ul. Rodziewiczówny do ośrodka Arka wraz z wykonaniem niezbędnej infrastruktury turystycznej
- rozbudowa Portu Jachtowego
- zmiana wizerunku strefy nadmorskiej obejmującej Bulwar Szymańskiego oraz molo
- przebudowa infrastruktury tzw. plażowej, czyli zejścia na plażę wraz z dostępem dla osób niepełnosprawnych
- budowa systemu bezobsługowej miejskiej wypożyczalni rowerów
- budowa bazy ratownictwa morskiego
- zmiana lokalizacji zakładu Miejskiej Energetyki Cieplnej
- zagospodarowanie terenów pokolejowych
- modernizacja istniejących mostów drogowych na terenie miasta oraz budowa mostków dla pieszych i rowerzystów
- budowa połączenia drogowego przez teren kolejowy łączącego centrum miasta z dzielnicą uzdrowiskową
- budowa parkingów buforowych oraz opracowanie nowych rozwiązań komunikacyjnych wpływających na płynność ruchu
- rozwój połączeń promowych - budowa dworca morskiego
- połączenie "małej obwodnicy" z siecią dróg krajowych z przebudową mostu
- budowa ścieżek edukacyjnych (ekologicznych)
- budowa pijalni wód, promocja kołobrzeskich wód mineralnych
- ścieżki edukacyjne związane z zasobami naturalnymi Kołobrzegu
- stworzenie zespołu basenów solankowych
- uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- rozwój sieci ścieżek rowerowych
- rewitalizacja Parku Aleksandra Fredry
- rewitalizacja Ekoparku Wschodniego
- stworzenie nowych proeuktów turystycznych dotyczących turystyki aktywnej ze szczególnym naciskiem na rozwój kajakarstwa, poprawa spływności Kanału Drzewnego, wytyczenie pętli kajakowych
- stworzenie strefy ekonomicznej (rybackiej)
- przebudowa i rozbudowa amfiteatru w kierunku stworzenia nowoczesnego miasteczka festiwalowego
- rozwój infrastruktury kulturalnej, budowa nowoczesnego muzeum w powiązaniu ze stworzeniem szlaku kulturowego prowadzącego wzdłuż Parsęty od Budzistowa do Latarni Morskiej
- rewaloryzacja najcenniejszych zabytków miasta, m.in. ratusza, baszty prochowej, zabytków twierdzy
- budowa nowej siedziby Komunikacji Miejskiej
- budowa nowego dworca autobusowego
- przebudowa i rozbudowa budynku Urzędu Miasta.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.