Sprawa dotyczy „Telekomunikacja Dzień Dobry” SA we Wrocławiu. Konsumenci są wprowadzani w błąd i są przekonani, że rozmawiają z TP SA.
- Przedstawiciele handlowi w trakcie rozmowy telefonicznej wprowadzają konsumentów w błąd, informując, że w związku ze zmianami w organizacji firmy konieczne jest podpisanie nowej umowy, którą przywiezie kurier. Konsumenci są przekonani, że rozmawiają z przedstawicielami Telekomunikacji Polskiej SA i wyrażają zgodę na podpisanie umowy. Jak się okazuje, jest to zawarcie umowy z zupełnie nowym, innym operatorem telekomunikacyjnym, działającym na polskim rynku zaledwie od października ubiegłego roku - informuje Aneta Cieślicka.
R E K L A M A
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kołobrzegu prosi o dokładne przeczytanie umowy przed jej podpisaniem i zastanowienie się, czy rzeczywiście mamy zamiar skorzystać z usług nowego operatora. Rzecznik przypomina, że nawet, gdy już umowa zostanie podpisana, to na podstawie art. 7 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumenckich, konsument może od niej odstąpić w terminie 10 dni. Koniecznie w formie pisemnej należy wysłać do firmy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Jeżeli natomiast termin 10 dni zostanie już przekroczony, to w oparciu o przepisy art. 84 Kodeksu cywilnego, konsument może uchylić się od skutków zawarcia takiej umowy, wykazując, że zawarł ją pod wpływem błędu.
Skargi na działalność powyższego operatora można również kierować do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Warszawie lub do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.