Spółka PKP SA chwali się zakończeniem przebudowy dworca kolejowego w Kołobrzegu. Trwająca 2 lata inwestycja, która kosztowała 28 mln zł, faktycznie pozwoliła zmienić oblicze dworca. Pisaliśmy już o tym na portalu Miastokolobrzeg.pl. Niedawno jednak czytelnicy pytali nas o różne kwestie, więc przy okazji sprawdziliśmy.
W nadesłanym do naszej redakcji e-mailu, PKP SA podkreśla jakoś inwestycji i zadbanie o walory architektoniczne. Faktycznie, zadbano o detal zewnętrzny zbudowano w 1904 roku obiektu, jednak nie była to odbudowa bryły historycznej, ale słuszna poprawa wizerunku dworca po dawnym remoncie, z uwzględnieniem racji historycznych. "We wnętrzu dworca połączono w aranżacji elementy historyczne i nowoczesność. Hol zachował swój układ oraz wysokość, a także łukowy strop. Konserwację przeszedł historyczny fryz z motywem roślinnym. Ściany i sufit pomalowano na biało, natomiast posadzkę wykonano z wielkoformatowych szarych płyt. Uwagę zwraca oświetlenie w formie nowoczesnych w designie kolistych "aureoli". Dworzec wyposażono również w elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, zegar oraz gabloty z rozkładami jazdy. W holu podróżni znajdą kasy biletowe, a tuż przy nim przestronną i jasną poczekalnię. Ją równie urządzono nowocześnie i wyposażono w metalowe ławki w kolorze antracytowym, zegar oraz elektroniczne tablice" - czytamy w komunikacie.
Faktycznie, wieża robi wrażenie, zwłaszcza nocą, gdy jest podświetlona. Zadbano o ładną prezentację wmurowanej w nią historyczną tablicę. Z daleka widoczny jest zegar, podświetlany od środka. Elegancko prezentuje się zwieńczenie wieży i iglica. Na pewno na plus warto zaznaczyć, że powróciła poczekalnia. Nasz czytelnik pytał w okolicy świąt, dlaczego jest zamknięta. Nie udało nam się tego ustalić, ale sprawdziliśmy, teraz funkcjonuje i jest otwarta. Jedyne co trzeba poprawić, to niedziałające ekrany z rozkładem jazdy...
PKP SA podkreśla także dodatkowe rozwiązania: "Dzięki zakończonej właśnie inwestycji dworzec stał się bardziej komfortowy dla osób z niepełnosprawnościami. Po wyprofilowaniu nawierzchni zniwelowano różnicę w wysokości terenu pomiędzy dworcem a otaczającym go terenem. Dużym ułatwieniem dla osób niedowidzących i niewidomych w poruszaniu się po obiekcie są oznaczenia w alfabecie Braille'a oraz mapy dotykowe dworca. Z myślą o osobach na wózkach i pasażerów z wózkami dziecięcymi zlikwidowano progi i zamontowano automatykę sterującą drzwiami".
Kolej podsumowuje dworzec, my też: poczekania działa, ekrany nie
![Kolej podsumowuje dworzec, my też: poczekania działa, ekrany nie](/images/2024/01/04/dworzec11_large.jpg)
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.