Overcast Clouds

11°C

Kołobrzeg

28 marca 2024    |    Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna
28 marca 2024    
    Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

reklama

tamborski,kołobrzeg,starostaPowracamy do tematu rewitalizacji średniowiecznej kamienicy kupieckiej. Projekt skrzydlatego hangaru skomentował starosta Tomasz Tamborski.


O projekcie rewitalizacji kamienicy napisaliśmy w poniedziałek (dowiedz się więcej: przeczytaj). W temacie wystosowaliśmy pytania do dyrektora Muzeum Oręża Polskiego, który obiecał nam udzielić dziś odpowiedzi oraz przesłać stosowne zdjęcia wizualizacji projektu. Dziś odpowiedź dyrektora nadeszła, ale nie na nasze pytania, tylko komentarz do artykułu. Dyrektor pisze, że nasze pytania obejmują bardzo szeroki okres i muzeum musi mieć czas ustalenia odpowiedzi. Dyrektor pisze m.in. "Podobnie jak Panu, zależy nam na zaprezentowaniu pełnego obrazu sprawy. Dlatego jesteśmy zaskoczeni, że jako dziennikarz i jednocześnie członek Rady Muzeum, nie poczekał Pan na naszą odpowiedź ani komentarz, w kwestii opisywanej w artykule dot. dokumentacji konserwatorskiej.  Jednocześnie pytania nie dotyczą sedna - celowości wykonanego działania. Pana czytelnicy nie mieli tym samym możliwości zapoznania się ze wszystkimi faktami i okolicznościami rozpoczęcia działań Muzeum odnośnie rewitalizacji kamienicy kupieckiej wraz z terenem przylegającym (...) Dodam, że zakres Pana dociekań dotyczy ponad 6 lat pracy muzeum i odpowiedź na niektóre pytania, będzie mogła być udzielona, nie wcześniej niż jutro tj 13.11. ze względu na urlop osoby odpowiedzialnej za sprawy administracyjne".

A oto niezwykle skomplikowane i wymagające bardzo starannego podejścia do tematu pytania, które na piśmie zadaliśmy dyrektorowi muzeum:
1. Kto, kiedy i gdzie opublikował zapytania ofertowe w sprawie poszukiwania autora projektu? Jak muzeum poszukiwało wykonawcy projektu?
2. Jakie były kryteria wyboru autora projektu?
3. Dlaczego nie przygotowano konkursu architektonicznego?
4. Ile projektów od momentu wybrania pana na dyrektora muzeum zrealizował dla pana lub muzeum pan Płotkowiak? Proszę o podanie konkretnych zadań i kwot pieniężnych.
5. Osoby, z którymi rozmawialiśmy oświadczyły, że prywatnie polecał pan dra Płotkowiaka do ich inwestycji. Co łączy pana z doktorem Płotkowiakiem?

Dziś o temacie planowanej inwestycji rozmawialiśmy z Tomaszem Tamborskim. Starosta nie wypowiada się na temat formy czy stylu wizualizacji, ale według niego, kłoci się to z wyglądem Nowej Starówki. Twierdzi, że spodziewał się innego projektu, dotyczącego samej zabytkowej kamienicy, a nie nowych budynków. Przypomina również, że sprawą kolejnej kadencji będzie kwestia lokalizacji samego muzeum, które dusi się w centrum miasta. Więcej w materiale video.

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama