Scattered Clouds

11°C

Kołobrzeg

29 maja 2024    |    Imieniny: Magdalena, Teodozja, Maria
29 maja 2024    
    Imieniny: Magdalena, Teodozja, Maria

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

Rozstrzygnięto konkurs ofert na dzierżawę ośrodka "Gryf". Okazuje się, że zwycięzcę już kilka miesięcy wytypowali Czytelnicy na naszym portalu (przeczytaj).


15-letniej dzierżawie ośrodka "Gryf" od samego początku, a więc od lutego, kiedy jako pierwsi ujawniliśmy temat, towarzyszyły ogromne emocje. Przede wszystkim radni SLD domagali się wyjaśnień, dlaczego Zarząd Powiatu dąży do dzierżawy na tak długi okres, dlaczego przekonuje do niej pracowników, skoro może to oznaczać w przyszłości bezprzetargowe zbycie nieruchomości. Mijały tygodnie, a Zarząd Powiatu niespecjalnie angażował się w rozwiązanie problemu, dyskusję nad przyszłością "Gryfa" czy najlepszą formą funkcjonowania obiektu i jego pracowników.

Dyrektor ZSEH im. E. Gierczak przeprowadził ostatecznie konkurs na dzierżawę obiektu. Wpłynęło kilkanaście ofert, w tym od Idea Spa Travel, Arka Medical Spa, ale także od Hoteli Polskich Jarosława Dembskiego. O tym ostatnim nie tak dawno pisała "Gazeta Wyborcza" (przeczytaj). I o dziwo, to właśnie Jarosław Dembski będzie prowadził "Gryfa" przez najbliższe 15 lat. Będzie, jeśli Zarząd Powiatu podpisze z nim umowę. Ma na to 7 dni.

Tymczasem zwycięstwo Dembskiego, członka kołobrzeskiej PO, spowodowało ferment w rządzącej miastem i powiatem Platformie Obywatelskiej. - Wygrana Dembskiego była do przewidzenia, ale wielu liczyło na inny wybór - mówi nasze źródło. - Powinna w sumie wygrać firma, którą popiera "klub grubasów". Nie wiadomo, dlaczego stało się inaczej. Jest trochę nerwowo, bo to oznacza, że pomiędzy starostwem Mackiewicza a urzędem Gromka i jego pretorian już nie ma zimnej wojny. Rozpoczęła się wymiana ciosów i to na serio.

Sam Jarosław Dembski do sprawy podchodzi z biznesowym wyczuciem. - Sam konkurs kosztował mnie wiele nerwów - mówi naszemu portalowi. - Zaproponowałem 42 tysiące złotych czynszu netto. Mało tego, w ciągu 15 lat zgodnie z ofertą włożę w "Gryfa" 10 milionów złotych. To ma być obiekt hotelowo-sanatoryjny na oczekiwanym przez klientów poziomie - dodaje. Na pytanie o politykę i podchody z "klubem grubasów", Dembski rozkłada ręce: - Ja jestem z daleka od polityki. Stanąłem do konkursu, w którym mógł stanąć każdy. Złożyłem najlepszą ofertę. Mało tego, dzierżawię już bazę zabiegową w "Gryfie" i moja oferta ma charakter komplementarny, zapewnia najlepszą przyszłość dla hotelu i jego pracowników.

Próbowaliśmy zdobyć komentarz członków Zarządu Powiatu. Starosta Artur Mackiewicz nie odbierał telefonu. Maria Storczyk, członek Zarządu Powiatu, nie miała zdania w sprawie. Wyłączony telefon miał radny Włodzimierz Adam. Sprawy również nie komentował wicestarosta Jerzy Kołakowski.

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama