W czwartkowy poranek zaprezentowano specjalną aplikację na telefony przeznaczoną dla kołobrzeskich służb. Projekt nosi nazwę: "Minimalizacja czasu dotarcia służbom uprzywilejowanym do miejsca zdarzenia i osób poszkodowanych poprzez technologię Blockchain" W dzisiejszym spotkaniu udział wzięli: prezydent miasta pani Anna Mieczkowska, prezes firmy Caruma pan Maciej Bułakowski oraz przedstawiciele służb: Policji, Straży Pożarnej i Pogotowia Ratunkowego. Aplikacja, którą przekazano przedstawicielom służb ratunkowych ma za zadanie skrócić czas dotarcia do osób poszkodowanych lub miejsca zdarzenia. To kolejny element kołobrzeskiego Smart City. Projekt ma charakter pilotażowy i został wykonany dzięki współpracy z firmą Caruma (miasto nie poniosło kosztów jego wdrożenia).
Prowadzone będą rozmowy z kolejnymi wspólnotami czy instytucjami aby zamontować w ich systemach specjalny chip, który umożliwi współpracę z aplikacją. Nadal wszystkie urządzenia będą posiadały funkcję SOS, czyli otwierać się będą na dźwięk sygnałów dźwiękowych służb.
Więcej w materiale wideo, wraz z prezentacją.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.