Clear Sky

8°C

Kołobrzeg

29 marca 2024    |    Imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
29 marca 2024    
    Imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy

Redakcja: tel. 500-166-222 poczta@miastokolobrzeg.pl

Portal Miasto Kołobrzeg FBPortal Miasto Kołobrzeg na YT

Regionalny Portal Informacyjny Miasta Kołobrzeg i okolic

reklama

reklama

reklama

urząd kołobrzeg

Anna Mieczkowska podczas swojej konferencji prasowej powiedziała, że dokonała reorganizacji Urzędu Miasta. Pisaliśmy już o likwidacji Wydziału Obywatelskiego, gdyż ta kwestia jest znamienna w obliczu prowadzonych kontroli i bez względu na to, jak kierownictwo magistratu będzie twierdziło, że trzeba było wprowadzać zmiany, nie odłączy się to od afery wyborczej, o której mówi opozycja do opcji w urzędzie rządzącej. Prezydent, jak każdy menadżer, ma prawo kreować swoją politykę organizacyjną i kształtować stosunki międzywydziałowe według własnej wizji i potrzeb. W końcu urząd pracuje na rzecz prezydenta, a ten na rzecz mieszkańców. Nie pozbawiając więc kierownika Urzędu Miasta prawa do zmian, warto wskazać, że Anna Mieczkowska ani razu nie powiedziała, jakie to zauważone przez nią dysfunkcje spowodowały, że zdecydowała się do przeprowadzenia zmian właśnie w tym zakresie. Wreszcie, należy zauważyć, że z dokumentów które otrzymaliśmy, wynika jedynie zmiana w strukturze organizacyjnej, ale w dokumentach magistratu nie dookreślono, gdzie nastąpi usprawnienie polityki organizacji, w jaki sposób wpłynie to na wyniki organizacji, czy będzie to miało wpływ na jej doskonalenie i rozwój pracowników, ich zaangażowanie w potrzeby organizacji dokształcanie się, a także zwiększenie wynagrodzeń jako efekt końcowy w postaci zmian w postaci lepszej jakości produktu końcowego, jakim będzie szczęśliwy i dobrze obsłużony mieszkaniec.

Można było spodziewać się, że nowy prezydent z fachową i ambitną grupą doradczą zabierze się do kompleksowych zmian w Urzędzie Miasta. Tymczasem, przeprowadzona analiza wskazuje, że zmiany są kosmetyczne. Być może taka jest wizja obecnego prezydenta, tego nie należy kwestionować, należy to obserwować i oceniać po osiąganych wynikach, o ile są one mierzalne. Niestety, brak stosownych obwarowań, o których mowa powyżej, nie będzie na to pozwalał w sposób nie budzący wątpliwości.

Na bazie obecnego Wydziału Komunalnego, powstały dwa wydziały: Wydział Gospodarki Komunalnej i Lokalowej oraz Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami. Dokonano prostego połączenia obecnego Referatu Lokalowego i Referatu Drogowego w jeden wydział, oraz Referatu Inżynierii i Ochrony Środowiska z Referatem Gospodarki Odpadami. Co za tym stało? Nie wiemy, bo powyższe nie zostało uzasadnione. Z doświadczeń dnia codziennego można uważać, że swoisty kombajn, jakim był Wydział Komunalny, mógł nie spełniać oczekiwań związanych z wydolnością pracy lub jakością działania, ale łączenie mieszkaniówki z drogami to pewnego rodzaju egzotyka, bez względu na próbę motywowania tego działania. Kolejna zmiana dotyczy przeniesienia części kompetencji z do Biura Prezydenta Miasta. Kierownikiem tej komórki została dawny pracownik sekretariatu prezydenta, i część tych, zadań, ale nie tylko, została przełożona do biura (prowadzenie rejestrów z Wydziału Organizacyjnego, obsługa sekretariatów prezydenta). Poprzez połączenie Wydziału Inwestycji i Wydziału Rozwoju Miasta powstał Wydział Inwestycji i Rozwoju. W schemacie organizacyjnym przepisano zadania Wydziału Inwestycji i spłaszczono zadania Wydziału Rozwoju Miasta.

Kolejna zmiana dotknęła Wydział Organizacji, który okrojono z części kompetencji i zrobiono z niego Wydział Administracyjno-Gospodarczy, dorzucając zadania wynikające z prowadzenia obsługi kancelaryjnej, co oznacza, że de facto skupiono się na zmianie jego nazwy. Likwidacji uległ Wydział Obywatelski. Na jego miejsce powołano Wydział Obsługi Mieszkańców. Z Wydziału Organizacyjnego przeniesiono do niego obsługę klientów, z Wydziału Obywatelskiego całość kompetencji, dołożono obsługę i koordynację Karty Mieszkańca.

I to koniec zmian, które mają znaczenie, jeśli idzie o poprawę obsługi kołobrzeżan. Co do zasady, zmiany mają charakter formalny. Według zapowiedzi prezydent Anny Mieczkowskiej, zmianie mają jeszcze ulec zasady obsługi mieszkańców z dalszych części Kołobrzegu, w tym Radzikowa czy Podczela, gdzie miałoby powstać coś w rodzaju filii magistratu. Dodatkowo, przeprowadzono redukcję etatów, obejmującą osoby znajdujące się w wieku emerytalnym, a także wprowadzono konkursy na wolne stanowiska naczelników w wyniku reorganizacji.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

Dodaj komentarz

UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.

Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.

Zgody wymagane prawem - potwierdź aby wysłać komentarz



Kod antyspamowy
Odśwież

Administratorem danych osobowych jest  Wydawnictwo AMBERPRESS z siedzibą w Kołobrzegu przy ul. Zaplecznej 9B/6 78-100 Kołobrzeg, o numerze NIP: 671-161-39-93. z którym możesz skontaktować się osobiście pod numerem telefonu 500-166-222 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość mailową na adres poczta@miastokolobrzeg.pl Jednocześnie informujemy że zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych przysługuje ci prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania w zakresie wynikającym z obowiązującego prawa.

reklama