W Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie z projektantami, którzy planują modernizację linii kolejowej 202 i 402. Ten pierwszy szlak biegnie ze Słupska do Stargardu przez Koszalin. Drugi, prowadzi z Koszalina do Goleniowa. Pociągi na tych liniach mają kursować nawet 200 km/h. Linia z Kołobrzegu do Goleniowa zostanie wreszcie zelektryfikowana. W ramach modernizacji szlaku w Kołobrzegu, zbudowane zostaną dwie stacje kolejowe: Kołobrzeg Wschód i Kołobrzeg Radzikowo. Na odcinku Kołobrzeg-Koszalin powstanie drugi tor. Według pracowników PKP, żaden wariant przebiegu nowego szlaku nie zakłada, niestety, przeniesienia dworca kolejowego w nowe miejsce. Aby to zrobić, w Kołobrzegu trzeba by zabezpieczyć odcinek terenu o długości 1,5 km i szerokości 60 metrów. Takiej działki o powierzchni 90 tysięcy metrów kwadratowych po prostu nie ma.
W ramach modernizacji, na kołobrzeskim dworcu powstanie nowy, trzeci peron. Zlikwidowana zostanie kładka nad torami, a na jej miejscu ma powstać przejście podziemne. Mają zmienić się parametry przejazdu na ulicy Fredry, a przy ul. Kołłątaja miałby powstać specjalna estakada. Ekspansję pomysłów projektantów zburzył plan małej obwodnicy kołobrzeskiej, która miałaby biec wzdłuż ulicy Okopowej. Tych problemów, które dziś dyskutowano, było o wiele więcej. Na razie, jest to faza dyskusji, planowania i projektowania.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.