Nasz Czytelnik pyta o kwestie związane z dostarczaniem sygnału tv do lokali właścicieli.
We współpracy z Kołobrzeskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego kontynuujemy cykl artykułów na temat zarządzania i administrowania lokalami mieszkalnymi. Będziemy poruszali bieżącą tematykę obecną we wspólnotach mieszkaniowych i spółdzielniach, a także odpowiadać na wybrane pytania Czytelników, które można wysyłać na naszą redakcyjną skrzynkę pocztową ( poczta@miastokolobrzeg.pl ).
"Czy to prawda, że administracja mojej wspólnoty, czy też zarząd, ma obowiązek zapewnić mi odbiór w mieszkaniu podstawowego pakietu programów nadawanych przez przekaźniki naziemne?" - pyta nasz czytelnik.
Wspólnota nie ma takiego obowiązku. Kwestia posiadania w domu telewizora i anteny odbiorczej, jest kwestią indywidualną i nie należy do spraw związanych z administracją części wspólnych. Nawet jeśli w budynku czy budynkach wspólnoty znajduje się instalacja anteny zbiorczej, telewizja kablowa lub inna instalacja, kwestia posiadania dostępu do samej telewizji przez właściciela nie jest sprawą wspólnoty, ale dostawcy sygnału, o ile właściciele mają podpisane stosowne umowy.
Wspólnota odpowiada za konserwację instalacji, ale zależy to także od stanu faktycznego i zapisów w umowach z dostawcami sygnału. Nie zawsze właścicielem instalacji jest wspólnota. Natomiast kwestia dostarczania sygnału, o ile nie zostało to uregulowane w inny sposób, spoczywa na właścicielach indywidualnie. Niektórzy właściciele wskazują na art. 14 ust. 2 ustawy o własności lokalu, który stanowi, że "opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę" składają się na koszty zarządu nieruchomością wspólną. To prawda, ale część wspólną instalacji zwanej "anteną zbiorczą" to te elementy, z których korzystają wszyscy właściciele. Kwestia odbioru programu jest sprawą indywidualną dostawcy sygnału, z którym właściciele muszą mieć podpisaną umowę. Warto tu jednak zaznaczyć, że ustawa nie nakłada tym samym obowiązku instalacji anteny zbiorczej.
Reklama
Kołobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. oferuje profesjonalne usługi w zakresie zarządzania i administrowania lokalami mieszkalnymi, użytkowymi i garażami. Jesteśmy firmą działającą od ponad 15 lat na rynku kołobrzeskim. Zarządzamy i administrujemy największą powierzchnią zasobów mieszkalnych i lokalowych w Kołobrzegu. Nasz zespół administratorów, inspektorów budowlanych, księgowych, prawników i wykwalifikowany zespół techników, pozwalają nam zapewnić sprawne i funkcjonalne zarządzanie i administrowanie nieruchomościami oraz zagwarantowanie bezpieczeństwa mieszkańców przy racjonalnym poziomie kosztów.
Organizujemy zebrania Wspólnot. Pośredniczymy w zawieraniu umów dotyczących wykonywania usług remontowych, dostaw wody, energii elektrycznej i cieplnej. Współpracujący z nami podwykonawcy zapewniają najwyższą jakość świadczonych usług. Zapewniamy także całodobowe dyżury telefoniczne w przypadku wystąpienia jakichkolwiek awarii. Oferujemy niskie koszty zarządzania nieruchomości - stawki już od 50 groszy za metr kwadratowy. W cenie zarządzania wykonujemy wszystkie czynności administracyjne, wykonywane przez wykwalifikowaną kadrę, pełną obsługę księgową, prawną i techniczną. Dla wspólnot liczących powyżej 30 lokali, oferujemy bezpłatne przeglądy budowlane: roczne i pięcioletnie.
Zapraszamy do podjęcia współpracy.
Kołobrzeskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
ul. Artyleryjska 3, 78-100 Kołobrzeg
tel. 94 35 474 71, fax 94 35 425 74
www.ktbs.pl
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.