Od nowego roku weszły nowe prawa konsumentów, a także nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Dotyczą one przede wszystkim, co zostało nagłośnione przez media, ponownego opisywania promocji i wskazywania cen przed promocją. Weszły jednak także nowe przepisy ułatwiające walkę z fikcyjnymi promocjami, podwójną jakością produktów w różnych krajach czy fałszywymi opiniami o produktach i usługach w internecie.
Jak wskazuje gość audycji "Studio Reduta", powiatowy rzecznik praw konsumentów - Aneta Cieślicka, pojawiły się informacje kolportowane przez niektórych przedsiębiorców, że w prawie znika rękojmia. Jak mówi na gość, jest to nieprawda. Rękojmia była i jest w prawie. Nazwano to obecnie jako niezgodność towaru z umową. Według Cieślickiej jest to dokładnie to samo. Prawo przewiduje, że nabywca danego towaru ma prawo gwarancji, a więc skorzystania z zobowiązania producenta. Ale konsument ma także prawo korzystania z zobowiązania sprzedawcy, a więc prawa do odstąpienia od umowy, żądania obniżenia ceny lub zwrócenia towaru i odzyskania pieniędzy. Sprzedawcy starają się często uchylać od swoich obowiązków i przerzucać ją właśnie na gwarancję. Tymczasem nie tylko mamy prawo do korzystania z pełni naszych praw, to dodatkowo, przepisy wydłużają nasze prawo do roszczeń z 2 do 6 lat.
To też nie koniec, bo kwestia uchylenia się od umowy zawartej poza siedzibą firmy, została przedłużona z 14 do 30 dni. O innych zmianach w prawie mówi Aneta Cieśliska w audycji "Studio Reduta".
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.