Radni Komisji Infrastruktury Rady Powiatu zajmowali się sytuacją w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego. Coś się zmieni: pracownicy mają dostać klimatyzację.
Na pracę w Wydziale Komunikacji narzekają nie tylko klienci, ale także pracownicy starostwa. Przeprowadzone badania i analizy wskazują, że żadne zmiany ani systemy nie są w stanie zlikwidować ogromnych kolejek do okienek. Powiększenie wydziału nie wchodzi w grę. Choć radni rozmawiali o możliwościach jego przeniesienia, to nie ma na to warunków lokalowych. A przenosiny starostwa, to pieśń przyszłości, choć radni tego nie wykluczyli.
Z analizy funkcjonowania wydziału wynika, że to, co najbardziej drażni klientów, to brak miejsc parkingowych i ciągnące się procedury, które powodują, że muszą opuścić kolejkę i iść wykupić kolejny bilet. Kolejna sprawa to kolejki, których jak się okazuje, nie jest w stanie rozładować system kolejkowy. Zdaniem Tomasza Tamborskiego, odpowiadają za to sami klienci, którzy rejestrują się nawet pięć razy, a potem przychodzą, kiedy im pasuje. A inni czekają. Zdaniem starosty, dokładanie stanowisk i zatrudnianie dodatkowych urzędników też jest bezcelowe. Kolejki bowiem tworzą się w określonych dniach i godzinach: po weekendzie, kiedy ludzie kupują samochody, a także rano, gdy parking przed starostwem jest bezpłatny. - Są godziny, w których nie ma w wydziale nikogo - argumentuje starosta.
Swoje uwagi zgłaszają także pracownicy. Podstawowa sprawa, to agresywni i napastliwi klienci. Urzędnicy są zastraszani i poniżani. Bywa, że klienci wyżywają się na nich za to, że długo stali w kolejce. Ale też, co się zdarza, to urzędnik ma być winny za to, że komuś brakuje wymaganych dokumentów - dotyczy to zwłaszcza rejestracji pojazdów zagranicznych, które kupowane są bez kompletu dokumentów. Wraz z tym, są problemy z rejestracją. Złość wzbudza fakt, że za procedurę trzeba zapłacić w kasie piętro niżej, a już do szewskiej pasji doprowadza fakt, że nie można zapłacić kartą kredytową. Jak mówi Jerzy Wąsik, klienci biegają potem i szukają bankomatu. Tu akurat sytuacja się poprawi i kartą będzie można płacić już wkrótce. Powiat ma także założyć urzędnikom klimatyzację. Klimatyzacja już jest, ale na sali obsługi klienta.
UWAGA!
Komentarze są prywatnymi opiniami Czytelników, za które redakcja nie ponosi odpowiedzialności. Publikowanie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu. Jeśli jakikolwiek komentarz narusza obowiązujące prawo lub zasady współżycia społecznego, prosimy o kontakt poczta@miastokolobrzeg.pl. Komentarze niezwiązane z artykułem, naruszające regulamin lub zawierające uwagi do redakcji, będą usuwane.
Komentarze zostaną opublikowane po akceptacji przez moderatora.